wat zijn de voordelen van ziektes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Annswers
13 jaar geleden
Goeie vraag

Antwoorden (16)

Je kan het nog eens treffen het ziekenhuis veelvuldig van binnen te zien.
Als je dat een voordeel wilt noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Kiwigoud;

rare vraag, dus ik kan er alleen maar een raar antwoord op bedenken: werkgelegenheid in de zorg.
Maar serieus: de mens wordt er uiteindelijk evolutionair sterker en wetenschappelijk slimmer door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ziekte niet al te erg is, een paar extra vrije dagen. Al heb ik uit eigen ervaring dat je je doodverveelt als je net niet fit genoeg bent om aan het werk te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het besef dat je niet altijd gezond kunt zijn en daardoor beter voor jezelf zorgt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie! Zo kan een ziekte zorgen dat je algehele gezondheid later een stuk beter is dan ervoor. +1
Dat rijksten onder ons leren dat niet alles met geld te koop is, namelijk gezondheid.
Bij ziek zijn, zijn wij allen gelijk.

Verder hoor ik vaak dat mensen die ernstig ziek zijn geworden anders tegen het leven aan zijn gaan kijken. De waarde van het leven zijn gaan inzien.
Zonder ziekte zou dit (misschien) nooit gebeuren.

Soms is ziekte nodig om je terug te roepen, een halt toe te brengen aan (slechte) gewoontes.

Noem het lessen in je leven. Alleen niet prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je van de meeste ziektes weer kunt genezen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voordeel van een ziekte kan ik niet noemen.
Dat is er gewoon niet.
Ik weet wel,als je gezond bent dan heb je duizend wensen.
Als je ziek bent ,slechts een wens.
Beter worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan hoe ziek je bent, wat voor ziekte je hebt en hoe zwaar en constant je daaronder lijdt.
Een voordeel kan zijn dat je niets hoeft. Als je het leven (verantwoordelijkheden, sociale contacten, werken) eigenlijk te zwaar vindt, en je wilt terugtrekken in je eigen veilige wereldje, kan ziekte je daar een excuus voor geven.
Het kan je ook aandacht opleveren, troost, verplichte overgave aan de zorg van anderen, wat fijn kan zijn voor mensen die daar niet zelf om durven te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je nog leeft en dat je nog kan genieten van het leven sommige ziekten zijn wel erg maar niet zo erg waardoor je nog wel kan functioneren in de maatschappij.

Ik heb bv een huidziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met een voordeel? Je hebt het begrip 'ziektewinst', dat slaat op 'voordelen' die ziektes bijvoorbeeld in stand kunnen houden - denk aan eenzaam persoon die steeds een vage klacht heeft en dan naar de huisarts gaat: echt fysiek ziek is diegene niet, een klacht heeft z/hij wel, maar feitelijk gaat het vooral om het even aandacht krijgen van een ander mens.

En je hebt domweg biologische voordelen, evolutionaire voordelen, zwakkere exemplaren sterven eerder dan sterke.
(En elke keer als we een ziekte een beetje beginnen door te krijgen, duikt er een nieuwe op - uiteindelijk moeten we allemaal ergens aan doodgaan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker in bedje liggen, dvdtje kijken, koekje erbij.
=3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige ziektes hoef je niet naar school! YAY!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt de natuurlijke selectie ervoor te zorgen dat alleen de sterksten overblijven en voor nageslacht kunnen zorgen.
De mens heeft ook geen vijanden meer (buiten zichzelf) waardoor hij in veel te grote aantallen de wereld kan bevolken, ziektes zorgen dan ervoor dat wij niet te talrijk worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft lekker niet naar school!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkeren op invalidenparkeerplaatsen.
Veelal gratis parkeren op andere plaatsen.
Niet wachten bij attracties in de Efteling.
Vaak korting bij musea.
Altijd vakantie.
Gratis pillen waar in het uitgaanscircuit grof geld voor betaald moet worden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als voordeel kan je even rust nemen van je werk, soms zit je er gewoon helemaal doorheen. maar je moet natuurlijk niet te vaak vrij gaan nemen omdat je niet zo heel lekker voelt, want dan gaan je werknemers zich toch afvragen wat er aan de hand is en dat kan vervolgen op een ontslag!