Kan het duiden op een hersenprobleem als men tijdens de dag slaperig, duizelig en moe wordt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
5.3K

Het beste antwoord

Slaperigheid, duizeligheid en vermoeidheid kunnen op heel veel problemen duiden. Bloeddruk, bloedsuiker, vitaminegebrek en ontstekingen liggen het meest voor de hand. Voor de meeste oorzaken is een eenvoudig bloed- en eventueel urinetestje voldoende om uitsluitsel te krijgen en anders weet je huisarts wel hoe verder te zoeken naar de oorzaak. Want daar moet je op korte termijn echt even een afspraak mee maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Eerder aan slaapgebrek denk ik, maar als er redelijke vermoedens zijn dat er meer aan de hand is, gewoon even naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een gewone vorm van bloedarmoede of zoiets zijn, gewoon langs de dokter gaan en je laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er voor deze symptomen zoveel oorzaken kunnen zijn, dat je er beter aan doet om naar je huisarts te gaan ipv je vraag hier te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je noemt de basis klachten van zo een beetje alles ziektes
Dus bij aanhoudende klachten hop naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Energie moet vanuit je buik komen!
Niet vanuit je hersens.

Duizeligheid kan onder meer te maken hebben met een ongezonde bloeddruk, spanningen of hyperventilatie.

Als je dit al gedurende lange periode hebt, zou het ook een probleempje met je bijnieren kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet erg waarschijnlijk. Het lijkt mij eerder een teken dat je niet lekker in je vel zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijks heb je problemen met je suikergehalte in het bloed:zeker laten nazien
fremar
13 jaar geleden
Laat je bloeddruk eens even meten, misschien dat die wat aan de lage kant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal vast wel kunnen, maar mijn eerste vraag zou zijn: eet je goed? Want ik zou eerder aan een energieprobleem denken dan aan een 'hersenprobleem', wat je daar ook mee mag bedoelen.
Ben je ongerust, ga dan naar de huisarts voor advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit na een periode van goede nachtrust optreedt is dat zeker mogelijk.
Er zijn echter veel ziekten die deze klachten ook veroorzaken zoals diabetes,hart-, long- , lever- en nierklachten, alsmede infecties om enkele factoren te noemen.Met bloedonderzoek zijn veel factoren uit te sluiten, het zou dus voor de hand liggen dat eerst te bekijken, voordat je naar het slaap- en waakstoorniscentrum van een ziekenhuis wordt doorverwezen.
Veel vaker hebben dee klachten een eerstgenoemde oorzaak, vooral Pfeiffer veroorzaakt zulke klachten maar ook ijzergebrek (laag Hb) of een vitaminegebrek.
De kans dat het uiteindelijk toch een hersenstoornis blijkt te zijn is niet zo groot, maar niet nul.
Begin dus met een bezoek aan de huisarts, slaap je echter slecht , kijk dan eerst eens of je je slaaphygiene kunt verbeteren en kijk eens objectief naar alcoholgebruik.
Als je daarvan flink in zou nemen is dat de dag daarna nog aantoonbaar in het bloed aanwezig.
Hopelijk kun je met dez raad de oorzaak van je duizeligheid en moeheid vinden en er grip op krijgen.
Alle goeds!