Waar kan ik info vinden over de griep, die nu (eind zomer 2010) heerst?

Ik heb al gegoogled op "griep augustus 2010", maar dat leverde niets op.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben nu ziek, en vroeg me af of ik griep heb.
Ik dacht dat iedere griep eigen symptomen had, dus dat je bijv bij de ene griep meer last hebt van je neus, bij de andere griep is ook je maag van streek etc.
Ik wilde weten waar ik aan toe was.. en ik ben niet iemand die voor elke scheve scheet naar de huisarts gaat.
Ik heb nav de antwoorden de griep check gedaan, en heb ook gelezen dat ik beter niet naar het spreekuur kan gaan. (bellen is beter)
Ieder die antwoordde; bedankt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je dan te weten komen over deze griep?
Annswers
13 jaar geleden
Oh wist ik niet, heerst er wat?

Het beste antwoord

Wat wil je precies weten? De verschijnselen van griep zijn ruwweg elke keer hetzelfde, de echte Grote Griepmeting is nog niet van start gegaan ( http://www.degrotegriepmeting.nl/ ) en ja er zijn al wel bevestigde influenzagevallen, maar ik heb sterk de indruk dat er momenteel ook een smerig verkoudheidsvirus rondwaart, verwar dat niet met griep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je gewoon moet zoeken over de griep in het algemeen.
griep is vaak met dezelfde symtonen en werkt meestal ook op dezelfde manier.
dus als je in het algemeen weet waar een griep voor staat dan weet je ook al genoeg over de griep die je nu wilt zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er heerst momenteel geen griep. Dat wil niet zeggen dat je geen griepachtige verschijnselen kunt hebben maar griep, influenza, is een virale infectieziekte van het longslijmvlies. Griep overvalt je van het ene op het andere moment met 40 graden koorts, lichtschuwheid, hoofdpijn en (wat later) spierpijn. Je bent er zeker een week goed ziek van en griep put je nogal uit.

Als je maag van streek is heb je iets anders, bijvoorbeeld een gastro-enteritis ten gevolge van iets verkeerds gegeten. Daar kun je ook wat temperatuursverhoging van krijgen. Gaat doorgaans vanzelf over binnen een paar dagen met goede hygiëne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je de / een griep hebt kan in de meeste gevallen door een arts worden vastgesteld.
Als er een griep gaat heersen of heerst, vind je hierover de meest betrouwbare informatie bij het RIVM (zie link)