Als iemand gordelroos heeft, is dat dan besmettelijk voor een ouder persoon, als die een jaar of tien terug ook al gordelroos heeft gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

op deze site staat het uitgebreide antwoord http://www.gordelroos.nl/
hier een antwoord in mijn woorden: ja het kan terug komen omdat het virus in bepaalde delen van het ruggemerg blijft zitten
dus als je een lage weerstand heb kan het weer terug keren lijkt me dus ook dat je via een anders besmet kan raken maar dan moet je maar even op de site kijken

Toegevoegd na 40 seconden:
o ik had niet gezien dat er al iemand de site had gegeven sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gordelroos is voor iedereen besmettelijk, vooral als de blaasjes open zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de gordelroos zit al in je lichaam (zou kunnen ruggemerg, dat weet ik niet) dus je hoeft niet een ander met gordelroos tegen te komen om het weer te krijgen, een lage weerstand is genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eenmaal het virus - Herpes Zoster - hebt, kun je een uitbraak van gordelroos krijgen, omdat het in je lijf aanwezig blijft.
Je kunt het dus niet opnieuw van een ander krijgen (besmetting), maar je kunt wel een opvlamming krijgen en dus weer last.
Bijna iedereen heeft het virus bij zich, het veroorzaakt in de kinderjaren waterpokken.