Achteraf gezien was hij niet gevaarlijker dan de 'gewone' griep.

De vaccinaties waren gevaarlijker, zeker bij kleine kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja, dat is niet makkelijk te zeggen. Veel mensen namen goede maatregelen om niet besmet te raken. Het kan zo zijn dat de epidemie dankzij al deze maatregelen is uitgebleven. Feit blijft dat er mensen waren, ook jonge kinderen die als gevolg van besmetting zijn overleden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens. Velen hebben hun gedrag gewijzigd om erger te voorkomen, en dat heeft zeker meegespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar geloof ik helemaal niets van. Ik heb er in ieder geval weinig tot niets van gemerkt, niet in mijn eigen omgeving en ook niet via al dan niet professionele media.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel mensen 'maatregelen' zien nemen die überhaupt geen griep zouden tegenhouden. Zoals dat belachelijke gebruik van bacteriedodende zeep en handgel: totaal nutteloos, griep is geen bacterie. Wel goede handel, ik had aandelen zeep moeten kopen.
Nee ,acheraf niet.
Maar daar praat men nu liever niet meer over.
Het heeft ons land miljoenen gekost,en dat zijn dingen die men liever niet hoort in Den Haag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vervelend in de gezondheidszorg is dat commerciële belangen een steeds grotere rol spelen. Ik heb er geen harde bewijzen voor maar ik denk dat de kans heel groot is dat vaccinfabrikanten de ernst van die Mexicaanse griep via diverse kanalen flink aangedikt hebben om hun vaccins te slijten. Zonde dat het grootste deel daarvan vernietigd is of nog zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De griep an sich was waarschijnlijk niet veel gevaarlijker (of minder gevaarlijk) dan 'gewone' griep, maar er was vooral angst dat veel mensen ziek zouden worden (waardoor de maatschappij deels plat zou kunnen komen te liggen).
Daar hebben een aantal fabrikanten met goede contacten slim gebruik van gemaakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mensen met luchtwegaandoeningen C.O,P.D en hartpatienten en ouderen wel , en jonge kinderen
de inenting was ook voor een risicogroep bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze vorige huisarts zei altijd: griep is griep. Of het nou Mexicaanse griep heet of anders, het is en blijft griep.
En ook aan 'gewone' griep kun overlijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, alleen verspreidde hij zich veel minder snel dan gedacht werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een actie van de medicijn industrie om extra omzet te halen. En landen zoals nederland, kopen natuurijk weer zoveel dat onze ziektekosten steeds duurder worden.
De " gewone " griep is gevaarlijker. Daar overlijden veel meer mensen per jaar aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achteraf blijk die griep niet gevaarlijke dan de jaarlijks terugkerende griep. Er is wel onevenredig veel ophef over gemaakt en er zijn door de medicijnfabrikanten lekker centjes aan verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achteraf bleek deze griep niet zo gevaarlijk te zijn.
Maar achteraf praten is altijd makkelijker dan vooraf.

Je kunt jezelf ook afvragen hoe het gegaan zou zijn als het andersom was. Hiermee bedoel ik: Als deze griep wel heel ernstig was geweest, maar er van tevoren totaal niet voor gewaarschuwd was.
Dan was de bevolking waarschijnlijk ook het vertrouwen in de overheid kwijtgeraakt.

In principe kunnen ze het nooit goed doen. De media helpen helaas ook niet mee, want zij verspreiden bepaalde geruchten of mededelingen en de manier waarop zij dat doen heeft ook heel veel invloed.