Zorgt een traagwerkende schildklier voor gehoorverlies?

Als je schildklier te langzaam werkt kun je dan ook slechter horen?

4 maanden geleden
in: Ziekten
3.7K
Ritsuka
4 maanden geleden
Dit lijkt mij een vraag voor je huisarts. Als je twijfelt over de werking van je schildkluer moet je niet op internet gaan rondvragen.
fremar
4 maanden geleden
Dit staat niet tussen de symptomen van een traag werkende schildklier
https://www.mmc.nl/internegeneeskunde/aandoeningen-en-behandelingen/traag-werkende-schildklier/
tinus1969
4 maanden geleden
Heb je bewezen een trage schildklier en slik je daarvoor medicatie?
Rola
4 maanden geleden
Ja heb een trage schildklier slik levotheroxine 75mcg
tinus1969
4 maanden geleden
Wat zijn je waardes voor TSH en vrij T4?

Antwoorden (1)

Dit kan enkel als je het syndroom van Pendred hebt: dit is een zeldzame erfelijke aandoening met een vergrote en traag werkende schildklier ;dan krijgt men een toenemend gehoorverlies en gevolg doofheid.
https://www.doof.nl/hoorbibliotheek/hoorproblemen/
fremar
4 maanden geleden
Abcde
4 maanden geleden
Dit kan enkel als je het syndroom van Pendred hebt? Hoe kom je aan die informatie? Een vergrote schildklier is een kenmerk van Pendred, maar de schildklier werkt vaak wel, maar niet altijd te traag bij Pendred. Afname van het gehoor is wel 1 van de symptomen die kunnen voorkomen bij een te traag werkende schildklier, ook als de oorzaak van de trage werking ergens anders door wordt veroorzaakt dan door Pendred. https://schildklier.nl/schildklieraandoeningen/te-trage-schildklier/klachten/
Abcde
4 maanden geleden
Min. Vooral omdat je totaal niet reageert. Mijn schildklier werkt ook veel te traag. Ik heb, toen dit net ontdekt was, o.a. advies gekregen van de endocrinoloog om eens in de 2 jaar mijn gehoor te laten testen bij een audicien. Dit heeft bij mij niets met Pendred te maken.