Hoe groot is de kans dat je op je 18 jaar een tia of beroerte krijgt ?

8 maanden geleden
in: Ziekten
2K
fremar
8 maanden geleden
jaarlijks krijgen ook ongeveer 5000 jonge mensen in Nederland een beroerte, zo’n 14 per dag
Ritsuka
8 maanden geleden
Ben je toevallig hypochonder? Als ik zo je vragengeschiedenis bekijk maak je je erg zorgen om je gezondheid.
umbra
8 maanden geleden
klopt dat ben ik
LeonardN
8 maanden geleden
En welke zin heeft het dan om er een getal aan te hangen?
Ten eerste is een TIA krijgen niet een soort dobbelsteenkans/loterijkans, in de zin dat er al iets met je lichaam aan de hand moet zijn voor dat je het krijgt.
Dus stel dat we arriveren op een getal als een kans van 1 op 100.000, wat dan? Zal je dat dan een beter gevoel geven, of slechter? Maar punt is, is dat dat getal een getal is op het idee dat we niks van jouw bestaande conditie weten. https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/sophia/patientenzorg/aandoeningen/herseninfarct-bij-kinderen#35339481-31a5-425c-8ae0-b506b55ae18e
Hoe vaak komt het voor?
Een herseninfarct komt vooral voor bij oudere volwassen, bij kinderen is het zeldzaam. 1 op de 4000 kinderen maakt een herseninfarct door. Meestal gebeurt dit bij pasgeborenen. Bij kinderen ouder dan een maand komt een herseninfarct bij 1 op de 30.000 kinderen voor.
tinus1969
8 maanden geleden
Je hebt toch Corona gehad een maand of 5 geleden? Kan je daar nog restklachten van hebben?
tinus1969
8 maanden geleden
Waar heb je last van? Concreet?
SimonV
8 maanden geleden
Als je hypochonder bent, heeft dit soort vragen geen enkele zin. Zelfs de diagnose van een arts of medisch onderzoek heeft weinig effect. Een hypochonder laat zich per definitie niet geruststellen. Cognitieve gedragstherapie kan helpen.
Asterixfan1
8 maanden geleden
Er wordt gespeculeerd dat het coronavaccin mogelijk een TIA kan veroorzaken. Ik weet echter niet of het waar is, wegens gebrek aan bewijs van beide kanten.

Geef als eerste antwoord