Een MRI-scan is een beeldvormende techniek die gebruikt wordt om verschillende delen van het lichaam te onderzoeken, zoals pezen, spieren, organen of hersenweefsel.
Een MRA-scan is een speciale vorm van MRI die alleen de bloedvaten in beeld brengt. Een MRA-scan kan bijvoorbeeld gebruikt worden om vernauwingen of afwijkingen in de slagaders op te sporen. Het belangrijkste verschil tussen een MRI en een MRA is dus het doel en de focus van het onderzoek.
SimonV
een jaar geleden