Wat is verschil tussen kritiek en zeer zorgelijk?

Op langdurige ic na dubbele longtransplantatie 3 weken geleden. Nog in coma met inmiddels nierfalen aan dialyse, schimmel in de longen. Wat is het verschil tussen kritisch en zeer zorgelijk.

een jaar geleden
in: Ziekten
2.9K

Antwoorden (2)

Dat de toestand kritiek is betekent dat het ernstig gesteld is met de patiënt en dat deze voortdurende bewaking nodig heeft.
Zeer zorgelijk betekent zeer verontrustend, maar dat de patiënt niet in kritieke toestand verkeert.
SimonV
een jaar geleden
Kritiek betekent: de situatie is dermate ernstig dat het beide kanten op kan. Het kan slecht aflopen of goed aflopen. Daar is nu nog geen zekerheid over.
Zeer zorgelijk betekent: (zeer) zorgwekkend, in levensgevaar. Het loopt waarschijnlijk verkeerd af.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Kritiek os medisch gezien ernstiger dan zeer zorgelijk
SentWierda
een jaar geleden
@tinus1969. Ik mis de onderbouwing of een betrouwbare bron.