Hoelang blijft een acute keelonsteking besmettelijk?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Pieterke
2 jaar geleden
Als het daadwerkelijk om een acute keelontsteking gaat dan is deze na maximaal een dag of 14 over. Dan ben je voorover mij bekend niet meer besmettelijk.
Heeft de huisarts de diagnose gesteld of jij zelf?
Pieterke
2 jaar geleden
moet zijn voor zover i.p.v. voorover
tinus1969
2 jaar geleden
Dat hangt van de oorzaak af.
mans
2 jaar geleden
en van de conditie. leefomstandigheden en leeftijd van de patient.

Antwoorden (1)

Dat is over het algemeen gedurende de eerste week van de ontsteking. De infectie kan zich dan door virushoudende druppeltjes (aerosolen) die met hoesten mee ontsnappen worden verspreid. Hou je aan dezelfde regels als die wij voor het coronavirus aanhielden om verspreiding te voorkomen: hoest in je elleboog, was vaak je handen, zorg voor frisse lucht, deel je servies en handdoek niet met andere mensen.
Amadea