Kan ik kanker krijgen door spuitwerk thuis?

Ik spuit al een naar plastic onderdelen af en toe in huis in een gesloten kamer en dan de raam open maar alsnog ruik de geur van de spray en draag nooit masker maar ben nu ermee gestopt na het opletten van me leefstijl maar kan ik kanker krijgen in de toekomst?

2 jaar geleden
in: Ziekten
2.4K

Antwoorden (2)

Of je kanker kan krijgen in de toekomst? Ja. Of dit een gevolg is van het spuitwerk thuis, zal uitgebreid onderzoek t.z.t. uit moeten wijzen. Gezond is het in elk geval niet om ongemaskerd te spuiten, zelfs met goede ventilatie.
2 jaar geleden
ArieVanDerMeer
2 jaar geleden
Denk dat het lang durig gebruik de dna kapot kan maken en kanker veroorzaken maar kort durig niet denk ik
Laat deze gedachte los.
Hier heb je helemaal niks aan. Je maakt jezelf alleen maar gek.

Heel veel mensen hadden, hebben of krijgen kanker.
Overkomt het je, de wetenschap is al heel ver. Heel veel mensen overleven het gelukkig ook.

Natuurlijk zitten er chemische schadelijke stoffen in verf. En als je verf spuit, komen meer deeltjes vrij.
Jij hebt altijd een raam open gehad. Prima!
Vanaf nu draag je ook nog een masker.
Dat is nog beter.

Iedereen komt in aanraking met gevaarlijke stoffen zoals verf.
Denk aan roken, industrie, uitlaatgassen.
Zoveel kan schade hebben op een mens. Maar gelukkig gaat het meestal gewoon goed.

Vergelijk het met deelnemen aan het verkeer. Bijna iederéén komt dagelijks zonder kleerscheuren op bestemming.
Soms gaat het fout (ongeluk).
Maar dan sterf je nog niet per definitie.

Leef in het nu.
Prima dat je nu een masker draagt.
Maak je niet gek door te denken over iets dat waarschijnlijk niet realistisch is.