Hoelang duurt herstel van griep?

3 weken geleden ben ik geveld door een zware griep. Ik heb +/- 9 dagen heftige klachten gehad. Hierna werden deze langzaam minder.
Op een gegeven moment toen ik nog wel vermoeid was, en hoesten ben ik 3 halve dagen gaan werken waarna mijn klachten (extreem vermoeid, slap, benauwd, hoesten, pijn op m'n borst) terugkwamen, sindsdien lig ik weer op bed.
Bijna drie weken later na de eerste klachten ben ik nog; zwaar vermoeid, slap, uitgeput en redelijk benauwd na 'inspanning' (Naar het toilet lopen).
Ik werk dan ook nog steeds niet. De huisartsassistent zegt dat dit vaker voorkomt ondanks mijn leeftijd (25), echter is er niemand in mijn omgeving die zolang klachten hebben gehad dat ze niets anders kunnen dan bedrust nemen.

Ondertussen merk ik dat ik er ook mentaal steeds meer stress van krijg en er niet meer tegen kan.
Zijn er mensen die dit wel eens hebben ervaren en wat hebben jullie toen gedaan?

COVID-19 is uiteraard helemaal uitgesloten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
bij griep als ik dat vroeger had maakte ik altijd tuinkruiden bouillion met beschuit erin. maar ik heb als kind op school het ook wel erger gehad dan was ik een of twee weken goed ziek op bed ook. praktisch alles is dan moeilijk en traag. wat ik deed was vaak achter de pc kruipen en spellen spelen voorzover ik nog concentratie had ervoor. je kan boekjes gaan lezen strips bv suske en wiske online (welke leeftijd je ook hebt, dit werkt ontspannend); https://archive.org/search.php?query=suske+en+wiske
Ritsuka
3 jaar geleden
"Ondertussen merk ik dat ik er ook mentaal steeds meer stress van krijg en er niet meer tegen kan."
Zou je overspannen kunnen zijn?

Antwoorden (1)

Volledig griepherstel duurt 1 tot 3 weken. Meestal is griep onschuldig en de meeste mensen genezen zonder medicijnen. Sommige mensen hebben een grotere kans op ernstige klachten als ze griep krijgen zoals longontsteking en ernstige benauwdheid. Dit geldt voor ouderen en mensen met een chronische ziekte. Mensen die al hart- en longklachten hebben kunnen door griep daar meer last van krijgen.