Kan je een ziekte hebben die alleen jij hebt?

Als je een ziekte heb,alleen JIJ hebt het.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Waarom zou dat niet kunnen dan? Er kan altijd een nieuwe ziekte ontstaan die jij als eerste en enige zal blijken te hebben.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Er worden altijd nieuwe ziekten ontdekt en met de symptomen beschreven. Het kan dan gaan om een virusziekte van een nieuwe virusmutant. Die mutatie kan ontstaan tijdens een besmetting die meerdere mensen heeft getroffen, maar juist bij JOU een MUTATIE heeft ondergaan met nieuwe symptomen. Het kan ook gaan om een heel specifieke stofwisselingsziekte die het gevolg is van een spontane mutatie in het DNA tijdens de bevruchting van een eicel. Mutaties in DNA kunnen ontstaan door allerlei omstandigheden zoals straling, chemische stoffen, toevoegingen aan levensmiddelen e.d. De gevolgen van een mutatie zijn van te voren nooit in te schatten, maar meestal pas te achterhalen na overerving, zowel bij micro-organismen als bij hogere organismen.