Hoe kom ik van mijn seborroïsch eczeem af?

Al geruime tijd heb ik last van een hardnekkige vorm van seborroïsch eczeem, een soort vettige hoofdroos. Tot ongeveer een jaar geleden had ik daar niet zoveel last van en wist ik ook niet dat ik het had. Afgelopen zomer ging het mis en vooral tijdens de hete dagen had ik last van extreem snel vettend haar, vlokkige schilfers en gigantisch veel jeuk. Toen ik het niet meer uithield, nam ik contact op met de huisarts en zij stelde op basis van symptomen de diagnose seborroïsch eczeem. Sinds eind november vorig jaar zit ik in een behandeltraject bij een dermatoloog. Hij heeft mij Ketocononazol (Mylan, shampoo), Denorex (een soort koolteershampoo) en Dermovate (lotion) voorgeschreven. Ik gebruik de middeltjes al weken, maar ik zie geen zichtbaar resultaat; de schilfers blijven even hardnekkig. De jeuk wordt daarentegen wel geremd.

Sinds de laatste tijd voel ik alleen wel veel pijn op de kruin, in het gebied vlak boven mijn rechter oor en aan mijn voorste haargrens. Het zijn specifiek plekken waar de schilfering en de jeuk erger dan elders lijkt te zijn. Bij mijn haargrens heb ik vandaag helaas ook littekenachtige plekken ontdekt. Ik ben eigenlijk ten einde raad, want de lotion helpt goed tegen jeuk, maar op de bijsluiter staat dat littekenvorming op de huid een mogelijke bijwerking is.

Heeft iemand ook ervaring met zulke zulke ernstige vormen van eczeem? Zo ja, wat zouden jullie mij aanraden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
2.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Toch even met je dermatoloog overleggen. Misschien kan deze nog een alternatief geven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ik heb binnenkort een belafspraak met hem.
Pieterke
4 jaar geleden
@Stephan: Succes. Ik hoop dat de dermatoloog je verder kan helpen.

Antwoorden (1)

Volgens de gegevens op internet is het een probleem, dat alleen via de huisarts en eventueel de dermatoloog kan worden behandeld. Zie de link.