Is dit een beroerte?

Mijn vader heeft diarree, hij zegt steeds onverstaanbare kleine woordjes, kan niet zelfstandig lopen, ademt heel hard, spreekt geen volledige zinnen, zegt dat hij duizelig is, hoofdpijn, ik zou graag de huisarts bellen maar hij wil dat beslist niet. Hij heeft dit sinds gisteren en het is erger geworden. Het begon met koortssymptomen. hij hoest ook. Ik maak me ongerust. Weet iemand wat het is? En wat ik moet doen?

5 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wel de huisarts bellen. Door gerichte vragen van de assistent en antwoorden van jou, krijg je verder advies over wat te doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo ga zo snel mogelijk naar een arts voor het te laat is, ik heb dit ook meegemaakt en weet de uitkomst ,
Hij wil het niet onder ogen zien denk ik, daarom denk voor hem dat is de beste manier.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is geen vraag om hier te stellen, je moet nu de huisarts bellen ook al mag dat niet. Wat als wij zeggen dat dit een beroerte is, mag je dan wel bellen? Soms moet je als zoon of dochter de verantwoordelijkheid nemen, dat deed je vader vroeger ook over jou toen je klein was. Bellen en deze symptomen vertellen en vragen wat je moet doen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Je gaat toch niet thuis zitten wachten op wat onbekende mensen op het internet zeggen bij een mogelijke beroerte? Nu direct bellen!

Antwoorden (2)

Ik zou als de bliksem een dokter bellen.
Hoe kun je iemand die er duidelijk slecht aan toe is nou zelf laten beslissen over zoiets?
En ja, de symptomen zouden heel goed op een beroerte kunnen wijzen.
En dat gaat niet zomaar vanzelf weer over.
5 jaar geleden
Geen huisarts bellen. Die bel je niet bij een mogelijke beroerte.

Bel 112
Zij gaan je vragen stellen, geef daar duidelijke antwoorden op. Dan maken zij een beslissing.
Overigens als het inderdaad een beroerte is, kan het zijn dat je vader aangeeft geen dokter te willen, maar dat hij eigenlijk bedoeld dat hij er wel een wil.

Mensen die een beroerte hebben kunnen in sommige gevallen niet meer aangeven wat ze willen en geven dan het tegenovergestelde aan. Of worden heel boos omdat zij zelf denken dat ze heel duidelijk zijn terwijl dat niet zo is.

Twijfel is geen twijfel. 112 daar zijn ze voor, zij bepalen.
Toegevoegd op 07 februari 2019 16:17: tekst