Wat zijn eventuele oorzaken van stekende buikpijn na het eten?

Het begon plotseling en het stopt niet snel. Zelf als ik weinig eet of drink krijg ik enorme pijn waardoor ik nu op vakantie niet goed kan functioneren en meedoen. Het ligt niet aan reisziekte of grote verschillen in eetcultuur.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maagzweren komen nooit van stress. Stress kan de maagzweer wel verergeren, ik denk dat je een bacterie hebt opgelopen, is je ontlasting geel? Papperig of diarree? Hoe oud ben je? Hoe lang bent je al op vakantie en in welk land? Iets meer informatie is wel nodig
Erna55
5 jaar geleden
Bezoek een arts. Wanneer je enorme pijn hebt die niet overgaat is het wijs om snel een arts te bezoeken. Dit kan niet wachten tot je vakantie over is.

Antwoorden (2)

Zou door stress kunnen komen,dit is vaak de oorzaak van buikpijnen.
Kan ook zijn dat je met een maagontsteking zit.Er Zijn vele oorzaken.Ga daarom eens naar een arts voor onderzoek.

https://www.thuisarts.nl/buikpijn/ik-wil-oorzaak-van-buikpijn-achterhalen
fremar
5 jaar geleden
Klinkt als blindedarm ontsteking.
Dan is haast geboden.
Snel naar een huisarts. Eventueel spoedeisend.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe maak je op uit buikpijn en weinig drinken en eten dat het een blinde darmontsteking is? Ik heb zelf als kind blinde darmontsteking gehad en de pijn zit vooral rechtsonder (daar zit ook je blinde darm) daarbij heb je een opgezet gevoel in de buik, misselijkheid, en bleekheid, overgeven.
Reddie
5 jaar geleden
@Dionysos1111,
stekende buikpijn, enorme pijn, moeite met eten en drinken klinkt alarmerend.
En blindedarm ontsteking is acuut gevaarlijk, kan open gaan, tot buikvliesontsteking leiden. De pijn hoeft helemaal niet rechtsonder te zitten, maar kan overal zitten.
Daarom is dat juist zo moeilijk te diagnostiseren.
Kortom, voldoende om snel te laten nakijken.
Is er niets aan de hand, des te beter.