ik heb een verdikking van de speekselklier hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Een verdikking van " de" speekselklier ?

Antwoorden (1)

Er kan zwelling van de speekselklieren optreden wanneer een van de afvoerbuisjes die het speeksel van de speekselklieren naar de mond vervoeren, verstopt is geraakt. Hierdoor kan pijn ontstaan, vooral tijdens het eten.

De meest voorkomende oorzaak van verstopping is een steen. Uit de stoffen in het speeksel kan zich een steen vormen. Door de verstopping hoopt het speeksel zich op in het buisje, waardoor de speekselklier opzet.
fremar