Wat zijn de meest effectieve stoffen tegen het norovirus?

Graag met bronvermelding maar het hoeft niet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Erna55
7 jaar geleden
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/N/Norovirus :
Het norovirus is erg besmettelijk. Het virus zit in ontlasting en braaksel van iemand die het virus bij zich heeft. De ontlasting kan wel 3 weken besmettelijk blijven.
Er zijn geen inentingen of medicijnen om een norovirusinfectie te voorkomen. Zorg dat de zieke genoeg drinkt en zout en suiker binnen krijgt. Zo voorkomt u dat de zieke uitdroogt. Geef daarom thee, water, bouillon en suikeroplossing (ORS). ORS kunt u kopen bij de drogist of apotheek.
---
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En vooral goed schoonmaken bij iemand die norovoris heeft. Dus het toilet en de deurklinken en kraan/wastafel met chloor schoonmaken. Das is het enige effectieve middel, waarmee je hopelijk een besmetting kunt voorkomen.

Antwoorden (1)

Er is niks, geen inentingen en geen medicijnen, een goede hygiëne luidt het devies
(zie bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alles ontsmetten met chloor. Zelfs de vloer van de ruimte waar iemand gebraakt heeft of diarree had. Handschoenen en mondkapje dragen bij de verzorging van de zieke.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goede hygiëne probeer je te zeggen?