bij welke botaandoening moet het bot worden uitgeschraapt?

Ik zat een lange tijd geleden mee te luisteren in een gesprek tussen twee personen en zij hadden het over het volgende:
een kennis van de één had iets aan zijn (weet niet meer welk) bot. en dat bot moest van binnen worden leeg geschraapt of zijn bot zou geamputeerd / verwijderd moeten worden van zijn lichaam. nou weet ik niet meer over welk bot ze het hadden (ik gok iets in de onderarm).

bestaat er een aandoening/ infectie die bij deze omschrijving past en bestaat de bovenbeschreven behandeling.
Ik deed het lange tijd af als een verzonnen iets, maar de wereld van geneeskunde en chirurgie blijkt wel meer rare aandoeningen in haar lijstje te hebben staan. dus nu begin ik toch te twijfelen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zou om botkanker kunnen gaan. Maar naar de echte oorzaak is het alleen maar raden met zo'n vaag verhaal.

Antwoorden (1)

Nou ik had vorig jaar een extreme verkramping in mijn voeten een peesontsteking. Bij mij is toen een stukje bod weg gehaald en het vocht.