Verhogd eigenrisoco in 2016 ook betalen als je in 2015 begint met psychische behandeling?

Het is misschien nodig voor mij om een behandeling te ondergaan bij GGZ? Nu heb ik een verhoogd eigen risico naast het verplichte eigen risico om de premie laag te houden. Is het nu zo dat die niet meetelt en onder de basis dekking valt of is het zinvol om het eigen risico te verlagen en meer premie te gaan betalen zodat de behandelingen onder de vergoeding en verplichte eigen risico vallen. De polisvoorwaarden en de info van GGZ zijn hier niet heel duidelijk over. Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
1K

Antwoorden (1)

Het eigen risico van de GGZ valt onder het "normale" eigen risico van de basisverzekering.
Je kunt dus beter je hoge eigen risico verlagen.

Toegevoegd na 2 uur:
Ter info
Als je met de behandeling begint, wordt er een DBC geopend. Het jaar waarin een DBC start, is bepalend voor de berekening van het eigen risico. Een DBC mag maximaal 365 dagen duren.
Dus als je in december 2015 met de behandeling begint, geldt gedurende vrijwel heel 2016 het eigen risico van 2015.
Wordt volgend jaar december een (vervolg)DBC geopend, dan geldt pas het eigen risico van 2016.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel voor de informatie. En het snelle antwoord
SimonV
8 jaar geleden
Graag gedaan.
Het kan dus zinvol zijn te checken of je dbc al geopend is.
Het zou voordelig zijn als dit pas in januari gebeurde.