Zijn de meeste ziektes/handicaps nu te wijten aan iets hebben wat niet goed is of juist aan het niet hebben van iets goeds?

Als je kanker hebt dan heb je veelal een celdeling die door een mutatie in het DNA niet goed meer verloopt. Dan heb je iets wat niet goed is/doet.
Maar als je kleurenblind bent dan heb je meestal geen kegeltje voor een bepaalde kleur. Dan heb je dus iets niet wat goed is.

Maar als je alle ziektes en handicaps beschouwt kun je dan een tweedeling maken in 'ontbrekende' (van iets goeds) ziektes en handicaps en 'foute' (hebben van iets verkeerds) ziektes en handicaps? Waarvan zouden er het meest zijn?

Wat is daar over te zeggen?

8 jaar geleden
in: Ziekten
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen van beiden. Mijn heeft e/o krijgt wat hij/zij nodig heeft om als ziel te evolueren. Men 'krijgt' dientengevolge altijd het goede.

Antwoorden (1)

Nee, dat is te simpel. Ook een verkeerde verdeling kan een beperking zijn.
En omdat je geen appels met peren kunt verdelen is zelfs antwoord geven op er zijn meer soorten van die beperking niet of lastige te geven. Want kijk of tel je de beperkingen of de mensen met een beperking. De mensen zijn wel te tellen. Em er zijn getallen over hoeveel mensen welke zware beperkingen hebben.
Omdat het niet nodig is om de mensen met een lichte beperking te tellen zijn daar geen getallen van beschikbaar. Want iedereen heeft wel iets dat mist, te veel is of uit verhouding is.