hoe lang blijft een rode kring aanwezig op de huid na tekenbeet?

Ik ben net gisteren gestart met een antibioticakuur omdat mijn huisarts denkt dat ik de ziekte van Lyme zou kunnen hebben. Ik weet niet of ik gebeten ben door een teek, maar aangezien ik in het middenpunt een korstje heb en daaromheen een kring heb zitten denkt ze dat ik hem misschien onbewust heb weggekrabt.

Dus nu is mijn vraag
hoe lang blijf je zo´n kring zien ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
19.1K

Het beste antwoord

De kenmerkende rode ring bij de ziekte van lyme heet erythema migrans. Deze kan enkele weken aanwezig blijven.

Aangezien jij nu antibiotica neemt, is de verwachting dat deze ring sneller verdwijnt. Eerder in enkele dagen nu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die ringvormige verkleuring van de huid verdwijnt gewoonlijk spontaan na ongeveer vier weken, maar blijft soms ook veel langer zichtbaar. Het slikken van de antibiotica heeft daar geen invloed op. Dat dient om een mogelijke infectie door de bacterie die via de teek in je lichaam kan zijn gekomen te bestrijden.
Amadea
8 jaar geleden
It is the sign of Lyme disease. It may from three to 30 days after an infected tick bite, an expanding red area might appear that sometimes clears in the center, forming a bull's-eye pattern.
Source: https://www.offshorecheapmeds.com/