Klopt het dat het sterftecijfer als gevolg van kanker van Israël lager is dan in vergelijkbare landen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
5.9K

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet.

In Nederland op ongeveer 17.000.000 waren er in 2012 zo'n 40.000 sterfgevallen van kankerpatiënten.
In israel waren er in 2012 zo'n 8.000.000 inwoners en rond 25.000 sterfgevallen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het idee dat israel minder kankergevallen heeft is een gedachten spinsel van Ryke Geerd Hamer.
Hij heeft een " nieuwe geneeswijze" ontwikkeld dat volgens zijn zeggen in het geheim door Israëlische artsen wordt toegepast.
Dat doen ze dan in het geheim omdat het politiek " gevoelig" zou liggen.
Ryke Geerd Hamer : http://www.kwakzalverij.nl/1056/Ryke_Geerd_Hamer
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk, dit vind ik wel een plus waard. :) Ik vraag me nog wel af of Israël in die zin inderdaad vergelijkbaar is met Nederland, aangezien MrTomaat vraagt naar 'vergelijkbare landen'.
Kan iemand daar wellicht zijn/haar licht over laten schijnen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf vind/denk ik van wel. Gok dat we qua welvaart/gezondheidszorg/educatie op een vergelijkbaar niveau zitten. Althans in de niet-bezette gebieden dan.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het grootste verschil zou de leeftijdsopbouw van de bevolking kunnen zijn. Ik heb geen idee hoe de bevolkingspiramides zich verhouden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De piramide van Israël is nog een echte piramide (dus met veel jongeren) Die van Nederland is voor de lagre leeftijden eerder een cilinder met voor de leeftijden 40-70 een extra brede band.
Cryofiel
8 jaar geleden
In dat geval mag je dus verwachten dat Israel per hoofd van de bevolking een lagere sterfte aan ouderdomsziekten kent dan Nederland. Kanker is (grotendeels) een ouderdomsziekte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@iHave @Cryofiel
Wat het antwoord des te plausibeler maakt. Dank voor deze aanvulling. @MrTomaat
Ik heb het idee dat je gelijk hebt, inclusief de nuancering omtrent de illegale nederzettingen.