Er zijn een heleboel vormen van kanker, waarschijnlijk meer dan 100. Om dat allemaal te behandelen is natuurlijk te veel. Ik kunnen de meest voorkomende kankers die in Nederland voorkomen wel even opnoemen.

Borstkanker: is een tumor in de borst van de vrouw of in het tepelgebied bij de man.
Leukemie: Is een soort kanker waar de witte bloedlichaampjes de rode lichaampjes opeten.
Longkanker: Tumor in de longen.
Huidkanker: wanneer gewone huidcellen ontaarden in kwaadaardige cellen die ongeremd kunnen delen.
Slokdarmkanker: Tumor in de slokdarm
Hersentumor: Een tumor is een gezwel dat ontstaat door een teveel aan celdeling. In onze hersenen kunnen goedaardige of kwaadaardige tumoren ontstaan.
Alvleesklierkanker: In de alvlees (pancreas) is een tumor ontstaan. Je pancreas zit achter je maag.
Prostaatkanker: Dat is een kwaadaardige tumor van de prostaat. De prostaat ligt rondom de urinebuis.
Darmkanker: Bij darmkanker groeien er kwaadaardige gezwellen in de dikke darm.
Strottenhoofdkanker: Strottenhoofdkanker begint meestal in het slijmvlies van het strottenhoofd. Het strottenhoofd zit in de keel, op de plaats waar de luchtpijp en de slokdarm beginnen.
Baarmoederkanker: Baarmoederkanker is kanker van de baarmoeder en ontstaat bijna altijd in het slijmvlies van de baarmoederholte.
Baarmoederhalskanker: Baarmoederhalskanker is kanker van het slijmvlies in de baarmoederhals.
Borstvlieskanker: Borstvlieskanker is een vorm van kanker in het borstvlies (het borstvlies is de verzamelnaam voor het ribvlies en het longvlies).
Eierstokkanker: Eierstokkanker is een aandoening die uitgaat van het weefsel van de eierstok.
Nierkanker: Bij nierkanker ontwikkelen zich kwaadaardige gezwellen in het nierweefsel. De meest voorkomende vormen van nierkanker bij volwassenen is het niercelcarcinoom
Maagkanker: Er bestaan verschillende soorten tumoren van de maag. Het zogenoemde adenocarcinoom komt het vaakst voor (adeno betekent dat er een
klier bij betrokken is en carcinoom
betekent gezwel) zo zijn er helaas nog veel meer soorten van kankers.