hoe zijn de bloeddruk en pols TIJDENS een herseninfarct/beroerte? Hoog of juist laag ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
4.7K

Antwoorden (3)

Wanneer iemand die een CVA heeft doorgemaakt in het ziekenhuis aankomt, worden eerst de ademhaling, hartfrequentie, bloeddruk en lichaamstemperatuur genormaliseerd. Bij een lage bloeddruk wordt vocht toegediend. Geneesmiddelen (zoals bètablokker) worden gegeven om een te snelle hartslag te stabiliseren; een pacemaker kan worden ingebracht als de hartslag te traag is
fremar
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Leuk, maar niet het antwoord op de vraag......
bij een herseninfarct is een bloedvat verstopt daardoor hoopt het bloed zich op en krijg je een hoge bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
Een hoge bloedruk verhoogd de kans op een beroerte.(staat ook zo in de bron)
Na een herseninfarct is de bloeddruk vaak hoog. Zolang het niet te gek wordt, wordt dit iha zo gelaten, het daalt namelijk vanzelf. Een druk rond 150 bovendruk lijkt zelfs een betere prognose van het infarct te voorspellen. Het zou kunnen dat de hoge druk ervoor zorgt dat de gebieden rond het infarct beter van bloed worden voorzien.