Kan ik gewoon foundation opdoen als ik waterpokken heb?

Nou ik heb dus sinds deze week de waterpokken, het ergste heb ik gehad en ik voel me prima als vanouds, maar nu is het zo dat ik eigenlijk weer naar school en etc wil maar mijn gezicht ziet er niet uit. Het is wel al heel wat minder en er zijn geen meer open, ze zijn uitgedroogt en de meeste hebben al korstjes dus ik vroe me af als ik weg ga of ik er gewoon foundation op kan doen zodat je het minder/niet ziet vooral dan op mijn voorhoofd wan daarnzit best een grote (die ook al een korstje heeft). Ik heb et hele internet al afgezocht en kon niks vinden want ik ben 17 en ik ind alleen de standaard dingen omdat het meestal kleinere kinderen zijn die dit krijgen en ja die hoeven geen makeup. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
4.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Over het algemeen is de reactie van volwassenen op waterpokken heftiger. Het is niet zelden het geval dat volwassenen met waterpokken in het ziekenhuis worden opgenomen. Volwassenen kunnen namelijk een minder afweersysteem hebben dan kinderen. Het afweersysteem is bijvoorbeeld door de bestrijding van de waterpokken druk bezet en daardoor kwetsbaarder voor andere infecties die volwassenen op kunnen lopen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/101691-waterpokken-bij-volwassenen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou geen make up op wonden doen.

Antwoorden (1)

Hoi! Wat vervelend dat je waterpokken hebt. Misschien is het toch verstandig er nog eventjes mee te wachten. Heel vervelend, maar je kunt beter je huid laten ademen. Er zitten korstjes op, maar als je er foundation of concealer op smeert, kunnen de korstjes misschien zacht en week worden, waardoor je huid alsnog kan gaan ontsteken. Probeer nu eventjes zo goed mogelijk voor je huid te zorgen, waterpokken krijgt bijna iedereen dus het is niet vies of raar, en je kunt er niets aan doen. Maar als je nu littekens krijgt in je gezicht van die wondjes, dat zou zonde zijn! Laat het even op zijn beloop. Succes!