Hoe moet je de druk in je oor verminderen tijdens verkoudheid en zo pijn voorkomen?

Hallo allemaal

Ik ben weer eens verkouden en mijn neus lekt dus ik moet de hele tijd snuiten. Vanochtend stond ik op met veel druk in mijn oor (dat vliegtuigsgevoel dus) ik ben dus recht gaan slapen, waardoor al het groene spul/slijm naar mijn oor in de buis van Eustachius is gestegen. Ik hoor nu niet meer zo goed (hoor nog wel alles, maar dan in mindere maten) en mijn neus lekt niet meer, maar is nog wel vol met het groene spul of slijm.

Als ik mijn hoofd beweeg, voel ik heel lichtjes, echt bijna geen pijn maar ik vrees dat dit erger gaat worden zoals de vorige keer: heftige oorpijn.

De winkels zijn helaas dicht dus ik verrijk me weer met jullie advies/tips/commentaar. Ik zou graag willen weten hoe ik de druk kan verminderen en hoe ik moet gaan slapen (stand) zodat het niet erger wordt. Ik wil geen oorpijn/ontsteking dus hoe kan ik dat eigenlijk gemakkelijk voorkomen.. Ik heb geen neusspray..

Alvast bedankt,

Nick

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
20.9K

Antwoorden (3)

Bij een verkoudheid valt er tegen verstopte oren niet veel te doen. Dit komt omdat overtollig slijm in de holtes in je hoofd ophoopt. Je kan wel proberen dat slijm te verminderen door bijvoorbeeld een stoombadje, of neusdruppels. De druk op je oren zal minderen als de verkoudheid ook gaat minderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan water koken en dat laten afkoelen tot lauw.
Daar wat zout in oplossen.
Dit schenk je op je hand en snuif je op.
Hiermee reinig je je neus en heeft net zo veel effect als een kant en klare neusspray.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een warm/heet bad nemen of stomen (Met een handdoek over je hoofd boven een bak heet water, met eventueel een speciale capsule erin, hangen.) De warmte ontstopt je neus, oren, buis van Eustachius, etc.

Persoonlijk zou ik eerder voor het warme bad gaan, omdat stomen, zeker als je bedenkt dat je er tijdelijk een loopneus van krijgt, minder comfortabel is.