Convectorput beschermen tegen as, bier en andere tsjak?

Kunnen jullie helpen meedenken?

Met de klusdag willen we de convectorput dicht maken voor tijdens de dispuutsavond.
Dit om te voorkomen dat er as in wordt afgetikt bier ingegoten en andere rotzooi die de verwarming afdekt.
Wat denken jullie dat de beste oplossing is?
Er wordt gedacht aan:
Gaas
Een plank die er af kan als de kachel aan moet.
Een plank met kleine gaatjes waar warmte doorheen kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2K

Het beste antwoord

Wat dacht je van een plank met aan iig 3 kanten een opstaande rand? Dan kan het nog gewoon ademen.
Of met aan 4 zijden een rand waarbij je boven in de rand wat gaatjes boort. Kan het ademen en het je nog wat bescherming tegen plasjes bier op de grond. Eventueel voorzie je de hele rand nog van een rubberstrip om de zaak goed op z'n plaats te houden en nog een betere sluiting voor vloeistoffen te realiseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn ervaring met feestjes is dat de verwarming niet aan hoeft, vanwege de vele mensen op een kluit die de boel vanzelf verwarmen. Ik weet natuurlijk niet op welke datum het feest plaatsvindt. Het kan zijn dat het die dag erg koud is en je toch de verwarming aan moet zetten.
Gaas is niet afdoende, omdat het de as en het bier niet tegenhoudt. Datzelfde probleem heb je min of meer met een plank met gaatjes.
Ik zou in jullie geval de put afdekken met een plank of iets anders dat als deksel kan dienen. Je kunt, als het toch te koud is, losse kachels gebruiken om de boel te verwarmen. Die vreten energie, maar voor een avond is het te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er veel ruimte over in de bak?

Zo ja dan kan je bovenin een gaas maken zodat grote dingen er niet in kunnen vallen.
Daaronder maakt je dan schuine platen, een beetje zoals dakpannen alleen dan met ruimte er tussen, zodat bier en as niet op maar langs de radiator gaan.

Afhankelijk van de hoeveelheid zooi, hoeft dan maar af en toe de bak uitgezogen te worden.

Je zou de bak zelfs aan kunnen sluiten op het riool, maar dat is misschien een beetje overdreven.