Als ik verkouden ben ruik ik soms een zurige lucht, ruik ik dan zo?

Ruik ik dan naar die zure lucht of ruik ik dat alleen? Want ben bang dat andere dat ook ruiken, weet ook niet wat het is en waar het vandaan komt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
4.4K

Antwoorden (1)

Als je niet zuur ruikt als je niet verkouden bent dan ruik je ook niet zuur als je wel verkouden bent. De lucht die je ruikt is de geur van de binnenkant van je neusholte.
Bovendien raakt de geur verstoord door verkoudheid. Het snot en slijm van een geirriteerde / ontstoken neusholte zijn anders van samenstelling dan in een niet verkouden neus, en waarschijnlijk is het dat wat je ruikt.