dit is waarschijnlijk een afsluiting van de halsslagader.Maak ik toch op uit onderstaande bron(kan daar helaas niet kopiëren)
fremar
10 jaar geleden
occlussie is een ander woord voor een afsluiting.
met "carotis" wordt de arteria carotis bedoeld, dit is de slagader, die u links en rechts in de hals kunt voelen kloppen.

Een carotisocclusie is dus een afsluiting van de arteria carotis. Meestal wordt zoiets door een bloedstolsel of aderverkalking veroorzaakt.