Ja, dat is mogelijk, maar meestal niet nodig. Je kunt je laten inenten maar dat gebeurd dan wel op eigen kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan in principe maar je zult het zelf moeten betalen en een vaccin werkt maar 9 jaar. Overleg even met je huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens kan het zo zijn dat je het wel hebt gehad maar dat het voor je ouders niet echt zichtbaar was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het kan maar als ik kijk naar de gevolgen van het krijgen van waterpokken, zowel voor de patiënt als zijn omgeving, vraag ik me af of dat zinvol is.

"Inenting tegen waterpokken is mogelijk, maar niet opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma. Besmetting is moeilijk te voorkomen, omdat een waterpokkenpatiënt al besmettelijk is voordat de ziekteverschijnselen optreden. "

Is waterpokken te behandelen?

Behandeling is meestal niet nodig. De ziekte geneest zonder medicijnen. Wel kunt u zelf de ziekteverschijnselen behandelen. Mentholpoeder kan de jeuk verminderen. Gebruik geen mentholpoeder op open blaasjes van waterpokken. Een goede tip is om de nagels van kinderen met waterpokken kort te houden. Dit beperkt het openkrabben van de jeukende blaasjes, waardoor de wondjes ontstoken kunnen raken.

Kan iemand met waterpokken naar dagverblijf, school of werk?

Als iemand met waterpokken zich goed voelt dan kan die gewoon naar de crèche, het dagverblijf, de peuterspeelzaal, school of werk. Iemand is al besmettelijk voordat die ziek is en kan anderen al hebben besmet. Om verspreiding van waterpokken te voorkomen heeft het daarom ook geen zin om zelf thuis te blijven of uw kind thuis te houden wanneer iemand in uw omgeving waterpokken heeft. Informeer wel de leiding van het kindercentrum of de leerkracht."
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij volwassenen verloopt de ziekte veel erger en wil jij er wekenlang uitzien als een krentenbol?
Computoon
10 jaar geleden
Fraai is het niet maar volgens de RIVM kan iemand met waterpokken die zich goed voelt gewoon naar het werk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt maar een volwassene is hondsberoerd bij de waterpokken, ik heb het een paar keer gezien. Mijn buurvrouw was er echt een week ziek van en dan nog al die rare plekken in je gezicht. Dat wil je niet meemaken als je boven de 10 bent hoor.
Waterpokken zijn immers extreem besmettelijk. Neem daarnaast bij mogelijke besmetting meteen het vaccin. Dit kan ervoor zorgen dat de waterpokken eventueel in hele lichte vorm voorkomen. Sommige volwassenen nemen ook met regelmaat het vaccin. Dit is ook een goed middel om complicaties door waterpokken te voorkomen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, de huisarts gebeld en die kende geen vaccin mogelijkheden!