Hoe lang duurt een Darmontsteking?

Goedendag,
Ik heb al een week last van een darmontsteking.
Ik ben naar men huisarts geweest en die heeft me antibiotica voor geschreven.
De doos antibiotica pillen gingen maar 5 dagen mee en later voelde ik nog steeds geen beterschap en ben ik terug gegaan.
Men huisarts heeft dan 2 dozen antibiotica pillen voorgeschreven.
Nu voel ik me iets beter.
's morgens en 's avonds begint de pijn terug opnieuw.
Ik ben zelfs een hele dag misselijk met een prop in men keel.
Het misselijk gevoel zit vooral in men darmen.
Ik vraag me erg hard af hoe lang ik nog met deze vervelende klachten moet rond lopen.
Men huisarts heeft me zelfs aangeraden moesten de klachten nog blijven om verder onderzoek te doen.
Hopelijk weet hier iemand meer over dit probleem hoe ik er mee om moet gaan enz...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
22.8K

Antwoorden (2)

Daar is geen duidelijk antwoord op te geven,veel hangt af van de oorzaak en het aldan niet aanslaan van de antibiotica.Zeker voldoende drinken.Als de ontsteking chronisch word is zeker verder onderzoek nodig en verschild de behandeling van persoon tot persoon.
fremar
10 jaar geleden
Misschien heb je collitus ulcerosa, het broertje van de ziekte van Crone, dit is een ernstige vorm van darmontsteking als er van dunne ontlasting met bloed erbij sprake is dan zou dat 't wel eens kunnen zijn. Darmonderzoek kan de diagnose stellen. Mijn dochter heeft/had het en is er na 20 jaar sukkelen en tobben dank zij een natuurgenezeres vanaf gekomen en niet door de specialisten want die schrijven maar voor en niets hielp. Je wilt niet weten wat zij allemaal geslikt heeft en dank zij de natuurgenezeres is ze er weer helemaal bovenop gekomen. En wat de hoofdoorzaak was......glutenvrij en geen suiker eten, zeer streng in het begin maar nu mag ze weer alles en af en toe voelt ze aan haar lijf dat ze weer even glutenvrij brood en geen suiker moet gebruiken en dan na 'n week of zo is ze weer prima. Welvaartszieke en stress kunnen de oorzaak zijn.