mens die de zieke Epidermolysis Bullosa en alltijd jeuk hebben. wat gebeurt er alls ze het stuk krabben is de jeuk dan eve heelemaal weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Amadea
10 jaar geleden
Het gaat bij die ziekte helemaal niet om jeuk. Maar door een ontbrekend eiwit is hun huid ziek en krijgen zij heel snel blaren. Een klein beetje wrijving heeft al nare gevolgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van jeuk bij deze huidafwijking is vaak wel degelijk sprake.

Het beste antwoord

jeuk valt op zich wel mee , maar het is eerder pijn waar men last van heeft
Door de blaarvorming komt de huid enigszins strak te staan en dat veroorzaakt pijn
Je moet uitkijken bij alles wat je doet want wrijving van kleding oid kan al blaren veroorzaken
En als je zo'n blaar openkrabt of wat dan ook is er natuurlijk infectie gevaar dus een blaar wordt dan meestal in gezalfd en bedekt met speciale verband

Toegevoegd na 27 minuten:
http://www.gezondvgz.nl/%7B948bb96e-960e-4b51-96b2-a6040319bf94%7D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Epidermolysis Bullosa is meer pijnlijk dan dat je jeuk ervaart, krabben kun je niet want dan creëer je de volgende blaar, wat nog meer pijn oplevert.