Heb ik oorontsteking of komt dit door verkoudheid?

Sinds vorige week vrijdag ben ik verkouden en heb ik de hoest, snotneus en heb ik zelfs 2 dagen koorts gehad.

Ondertussen hoest en snuit ik gekleurd slijm (eerder was dit helder.).
Echter is bij het snuiten van mijn neus me linker oor dicht gaan zitten.
Deze zit nog steeds dicht (nu 3 dagen) en begint nu pijnlijk te worden bij gapen.

Heb ik waarschijnlijk oorontsteking of hoort dit nog bij de verkoudheid?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik hoor ook dus veel minder links.

Toegevoegd na 35 minuten:
Sinds vanochtend is de pijn langzamerhand ook constant geworden ipv alleen bij gapen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Het kan allebei, die buis van eustachius zit waarschijnlijk dicht en dat kan weer een oorontsteking worden.

Stomen stomen stomen.... dat heeft weinig zin voor de neus geloof ik maar wel om de buis van eustachius weer open te krijgen. Je kunt ook een goede neusspray daarvoor gebruiken (werkt beter dan druppels).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft neusspray nut als me hele neus echt dicht zit? *Just asking*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je neusspray koopt, gebruik hem dan niet te lang, maximaal 2 weken. Als je te vaak en te lang neusspray gebruikt richt deze meer kwaad aan dan dat hij goed doet, je neusslijmvlies gaat eraan etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat heeft altijd nut. Wel even een goede kopen! Er is altijd een beetje ruimte en die neusspray reageert op je dichte neus ook natuurlijk. Voordat je neusdruppels gebruikt, is het belangrijk de neus te reinigen. Houd vervolgens het hoofd achterover en breng het flesje een klein eindje in de neus. Buig na het druppelen of sprayen het hoofd voorover. Kom daarna rustig overeind en snuit de neus opnieuw http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz40.html Gebruik van neusspray
Betreft het een dichtzittende buis dan kan mogelijk een simpele neusspray uitkomst bieden. Een neusspray heeft tot doel om de boel weer open te zetten zodat slijmen eenvoudig weer kunnen gaan lopen. Maak gebruik van de neusspray zodat je weer een goed werkende leiding kunt realiseren. Let wel indien dit niet helpt dan is het mogelijk niet een simpele aandoening. Infecties kunnen het inwendige van het oor aantasten met alle gevolgen van dien. Zorg er dan altijd voor dat je de huisarts benadert. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/115103-oorsuizingen-en-pijn-dichtzittende-buis-van-eustachius.html