Kan een hernia aan L5-S1 alsook pijn geven aan de middenrug?

Bij mij werd onlangs vastgesteld dat ik een hernia + spondylolyse heb aan de wervels L5-S1.

Ik heb voornamelijk pijn in mijn middenrug terwijl de hernia zich eigenlijk helemaal onderaan bevind (L5-S1), kan zo'n hernia dan ook uitstralen aan de bovenste ruggenwervels?

De pijn gaat gepaard met pijn aan mijn linkerkuit overigens...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
burgos
11 jaar geleden
Moet je geopereerd of fishio.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@burgos, ja ik moet geopereerd worden...
burgos
11 jaar geleden
Nou wees maar blij,het is een verademing als je geholpen wordt.
Maar maak niet de fout die ik maakte,ga na de operatie niet te snel van start.Ik was zo blij dat ik van de pijn af was dat ik gelijk alles weer wilde doen,maar dat was niet zo handig.Als het achter de rug is gewoon kalm aan alles weer gaan doen.
Hoop dat je weer snel op knapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe gaat het nu met je dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Chbse, ik kamp hier al een jaar en 3 maanden mee :(
burgos
11 jaar geleden
Ik doe echt alles weer,ik werk in de tuin,schilder mijn huis,het was voor mij echt een zegen dat er wat aangedaan werd.
En als je zo lang als jij al last heb,moet er echt geopereerd worden.
Natuurlijk er zitten overal risico's aan,maar is anderhalf jaar pijn ook geen risico.
En vertrouw maar op de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben blij voor je Burgos, ben je helemaal pijnvrij en neem je nog medicatie of...?
burgos
11 jaar geleden
Echt niet te geloven,maar ik ben helemaal pijn vrij.Kan alles weer.
Allerbeste hoor.

Antwoorden (2)

Voor ik geopereerd was van een hernia,voelde mijn hele rug en benen
als 1 puinhoop,verschrikkelijk wat had ik een pijn.
Mijn hele rug en uitstraling naar naar mijn benen.
Dus het is heel normaal,die pijn die je daar voelt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey Burgos, aan welke wervel(s) ben jij geopereerd? Weet je dat nog?
burgos
11 jaar geleden
Zelfde als jij l 5
Over de operatie hoef je niet in de war te zitten hoor.
Dat viel zo mee,alleen de eerste nacht behoorlijke pijn maar daar krijg
je een spuitje voor.
En ik was met 3 dagen weer thuis.
Thuis moet je nog wat oefeningen doen met de fysio,en als je geen zwaar werk heb ben je met een week of 3 weer aan de slag.
Het beste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey Burgos, geweldig dat alles terug goed gaat met je, hopelijk valt het bij mij ook mee, nog een laatste vraag -> Ik heb voornamelijk schrik dat ik de eerste week of weken vooral pijn zal hebben bij het zitten, hoe was dat bij jou? Of moest je de eerste weken gewoon op je rug liggen?
Ja, dat kan door compensatie van houdingen van je lichaam. Je hebt de neiging om de pijn te vermijden waardoor andere gebieden meer (over)belast worden.