Wat zijn de meest voorkomende symptomen bij Pfeiffer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf was ik alleen maar doodziek en had zeer hoge koorts die bijna twee weken aanhield. Ik had een beslagen tong, kon bijna niets eten en was volkomen uitgeput. Ik ben geloof ik nog nooit zo ziek geweest. Geen keelpijn, geel oogwit, dikke klieren of wat dan ook. Door middel van een bloedonderzoek is aangetoond wat mij mankeerde, want het was niet meteen duidelijk.
Na die twee weken - precies onze twee vakantieweken in Zuid-Frankrijk nota bene - knapte ik zienderogen op en kwam ik vijf kg lichter thuis.
Ik was, eenmaal thuis, weer snel de oude, maar heb ook wel eens gehoord dat iemand wel een jaar lang moe was.
Kennelijk verschilt het verloop van de ziekte van persoon tot persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
extreme moeheid, koorts, opgezette lymfklieren in de hals, keelpijn. verder kan het zo zijn dat de pfeiffer nooit echt meer weg gaat en je altijd sneller moe bent, het kan overgaan in cvs. het is belangrijk om te rusten. als je tegen jezelf in gaat is dat niet zo goed voor je lever en duurt het allemaal langer voordat je weer opknapt. vaak zie je dat mensen pfeiffer krijgen als ze al teveel van zichzelf gevergd hebben. Even naar de dokter en ze kunnen het zien in je bloed evt als het nog niet aantoonbaar is later nog een keer prikken dan zie je van zelf antistoffen in het bloed.

Antwoorden (5)

Moeheid is wel een opvallende
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan er ook buikpijn en opgezette buik bijhoren & soms opeens heel moe zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft niet ; ik heb heftige pfeiffer gehad, was zo geel als een kanarie met twee eieren in mijn nek, koorts tegen de 41 graden (daar ben je we beroerd van trouwens), maar moe ben ik eigenlijk niet geweest, zeker niet "langdurig moe". Was ook met twee weken weer halve dagen en met vier weken weer helemaal naar school. (Baalde ik wel van).
Moeheid
Opgezette lymfeklieren in met name de hals
Gele verkleuring van het oogwit , soms ook van de huid

Toegevoegd na 2 minuten:
Keelpijn
Koorts
Hoofdpijn
Pijn in de miltstreek

Al deze symptomen kunnen echter ook allemaal bij andere ziektes voorkomen, dus je kunt op basis van die klachten - zelfs als je ze allemaal hebt - geen diagnose stellen.

Pfeiffer moet worden vastgesteld aan de hand van een bloedonderzoek (naar het Eppstein-Barr-virus).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keelpijn, opgezwollen klieren, koorts, nergens zin in hebben en de hele tijd ontiegelijk moe zijn.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had afgelopen week wel keelpijn en hoest nu en ben ook verkouden & heb opgezette buik al een tijdje en kan soms heel moe worden en beetje hoofdpijn en heb soms ook nergens zin in
extreme moeheid, koorts, opgezette lymfklieren in de hals, keelpijn. verder kan het zo zijn dat de pfeiffer nooit echt meer weg gaat en je altijd sneller moe bent, het kan overgaan in cvs. het is belangrijk om te rusten. als je tegen jezelf in gaat is dat niet zo goed voor je lever en duurt het allemaal langer voordat je weer opknapt. vaak zie je dat mensen pfeiffer krijgen als ze al teveel van zichzelf gevergd hebben. Even naar de dokter en ze kunnen het zien in je bloed evt als het nog niet aantoonbaar is later nog een keer prikken dan zie je van zelf antistoffen in het bloed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gezwollen lymfeklieren
keelontsteking
vermoeidheid
Volgende symptomen kunnen gepaard gaan met de ziekte, maar dit is niet altijd het geval:

gezwollen milt
vergrote lever
hoofdpijn
misselijkheid
huiduitslag
geelzucht
koorts
oedeem, vaak rond de ogen
hoest
drukkende pijn in borst
verlies van eetlust