pleuritis, longontsteking? pijn en ademnood bij het omhoog brengen van de armen. dit gebeurde tijdens mijn foto's van mijn longen, wat kan dit zijn?

moet nog wachten op de uitslag van mijn dokter, maar dit was echt niet normaal. ik dacht dat ik ging flauwvallen. en achteraf had ik nog meer pijn aan mijn borstkas en rug dan anders.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Pleuritis geef vooral ademhalingsgerateerde pijn, dus als het er niet is bij de armen omlaag, is dat minder waarschijnlijk, maar uiteraard niet uitgesloten. Waar op de rug en borst zit de pijn?

Een longembolie is ook een mogelijke oorzaak van de pijn - wanneer en hoe is de pijn opgetreden?

Als de pijn verergert raad ik aan de huisarts te bellen voor overleg.