Wat zijn de symptomen van borstkanker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=symptomen+van+borstkanker

Het beste antwoord

Borstkanker kan zich aankondigen aan de hand van een aantal symptomen.
De volgende symptomen moeten zo snel mogelijk aan een arts worden gemeld:
een knobbel in of ongewone zwelling van de borst;
een knobbel of ongewone zwelling onder de oksel;
ongewone veranderingen aan de tepel:
schilfering;
intrekking;
verdikking;
afscheiding van bloed of ander vocht;
intrekkingen (kuiltjes) of plooien in de huid van de borst;
erytheem (vlekkerige, rode huiduitslag) op de borst;
pijn in de borst. Borstkanker gaat meestal niet gepaard met pijn, het is dus belangrijk naar een arts te stappen als u een of meer van bovenvermelde symptomen vertoont, zonder daarbij pijn te hebben.
Zie bijlage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een knobbeltje in je borst, maar soms kunnen dat ook onschuldige verdikkingen zijn.
Verder is het (helaas) geen ziekte waar je op gewezen wordt door koorts, gekke vlekken of andere opvallende symptomen.
Als je bang bent voor borstkanker, praat met je huisarts, dat is de enige die jou kan helpen, en je goed kan uitleggen hoe je je borsten onderzoekt
11 jaar geleden
een knobbeltje, een ingedeukte tepel, uitvloeiing uit de tepel kunnen aanwijzingen zijn, al kan er ook iets anders aan de hand zijn.
soms zijn er ook helemaal geen symptomen, vandaar het bevolkingsonderzoek waarbij vrouwen boven de (meen ik) 50 periodiek een borstfoto kumnnen laten maken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord Rieneke,want ik had ook geen enkel symptoom,dat ik borstkanker had.Per toeval is dit ontdekt,omdat ik altijd meedoe met het borstonderzoek.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik kwam er achter doordat ik een knobbeltje voelde, maar ik weet idd van meer mensen die er bij toeval achter kwamen. hopelijk gaat het weer goed met je brand!