Hoe lang hoest je nog na, na een longontsteking?

Eerder was ik weken lang aan het hoesten, wat een longontsteking bleek te zijn. Na een antibiotica behandeling gingen de klachten van de longontsteking snel weer voorbij en ik mag alweer werken, wat naar mijn mening heel snel is.

Nu kreeg ik er ook een hoestdrank bij en zodra het beter werd, stopte ik, waarna het hoesten weer begon. De eerste keer begon ik opnieuw, waarna het beter werd. Opnieuw gestopt en toch begon het hoesten weer. Aangezien het een voorgeschreven hoestdrank betreft, wil ik voorzichtig zijn met het gebruik hierin.

Is het normaal, dat men nog een tijdje na hoest, na een longontsteking of is het beter dat ik hierbij tijdig aan de bel trek bij de huisarts? Of kan ik beter toch die hoestdrank blijven gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
9.6K

Het beste antwoord

Uit de bron:

"Hoe gaat het verder?

De longontsteking gaat meestal tijdens de antibioticakuur al over. Na twee tot drie dagen kunt u dat al gaan merken.

Na een longontsteking kunt u nog een paar weken blijven hoesten. Ook kunt u nog een aantal weken moe blijven."

Dus dat kan best nog even duren maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd maandag weer even de huisarts/assistente bellen of het ECHT normaal is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet die kuur wel aanslaan. Bij mij werd het van een enkele een dubbele longontsteking en bij mij sloeg de 3e (dubbelzware) kuur pas aan. Daarna heb ik nog een jaar klachten gehad van hoesten en sneller kortademig zijn en ik heb een halfjaar antistolling moeten slikken vanwege de complicaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat toch ook MEESTAL....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chbse, mevrouwvand... is niet de vraagsteller hier. De Vraagsteller heeft al gezegd dat de antibiotica heel goed geholpen heeft en dat het alleen om het hoesten gaat.

Andere antwoorden (1)

Ik spreek jammer genoeg uit ervaring.
Vorig jaar (Deze tijd, 13 jaar) werd er een longontsteking geconstateerd (Een week nadat ik ziek was geworden). Ruim een week aan de antibiotica, Ik heb bijna 3 weken thuis gezeten op de bank. Daarna nog heel lang gehoest, na ongeveer een maand was ik bij een 'normale' dag af van het hoesten.

Je conditie word echt gesloopt door een longontsteking ik had namelijk een zeer goede conditie (op m'n achtste rende ik zonder enige moeite / training de 8 kilometer mee met mijn vader) na mijn longontsteking houd ik de coopertest op school amper vol en staan de tranen in m'n ogen van de pijn in mijn longen en hoest ik veel.

Ik ben pas begonnen met het her opbouwen van mijn conditie wat zeer veel uithoudingsvermogen en moeite kost maar ik denk zeker dat dat de moeite waard is om weer redelijk normaal met mijn klas mee te kunnen rennen!

Succes & Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterkte!