Wanneer weer aan de slag na een longontsteking?

Zoals ik eerder aangaf, was ik al 5 weken aan het hoesten. Na afgelopen maandag de huisarts te hebben gebeld, werd snel duidelijk dat ik een longontsteking heb. Heel vreemd, aangezien ik normaal zo gezond als een vis ben en ook nooit last met ademhaling enzovoorts heb gehad.

Nu bleek de oorzaak een stofbende bij me thuis. Ik ben heel slecht in het weghouden van stof. Hier ga ik nu hulp bij krijgen.

Volgens de dokter was het een "flinke" longontsteking en na de antibioticakuur ging het genezen heel erg snel. Ook kreeg ik een speciale hoestdrank tegen het hoesten. Sinds vandaag (laatste dag kuur) doet het hoesten me ook geen zeer meer en voel ik me weer helemaal fit. Ik verveel me echter dood en zou eigenlijk zo snel mogelijk weer aan de slag gaan.

Ik voel me dus helemaal fit, maar weet dat ik niet te snel moet beginnen. Wanneer kan ik weer aan het werk? Maandag werd de boel geconstateerd en begon de kuur. Vandaag was de laatste dag en vanaf morgen (opnieuw maandag) zit ik dus weer zonder kuur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K

Het beste antwoord

Als je je weer goed voelt moet je gewoon lekker aan het werk gaan. Houd er rekening mee dat je misschien wat slapjes zult zijn omdat een longontsteking een aanslag op je conditie is. Dus als je voelt dat je te veel van jezelf eist: een uurtje eerder naar huis gaan en op tijd je bed in duiken.