Voor kinderen die erg ziek zijn heb je De doe en wens stichting. Bestaat er ook zoiets voor (jong)volwassenen die erg ziek zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Antwoorden (2)

Veel minder. Ik heb er wel eens naar gezocht voor een vriendin van me. Er zijn vooral stichtingen voor specifieke doelgroepen, zo is er een stichting die wensen vervult voor jongvolwassenen die terminaal zijn en een prognose van minder dan een jaar hebben, en zijn er fondsen voor specifieke uitgaven voor bijvoorbeeld hulpmiddelen die niet vergoed worden. Er is de Stichting Ambulancewens die een dagje uit kan regelen voor iemand die bedlegerig is, etc. Maar er is dus - voor zover ik weet - niet een Stichting die zo breed werkt als de Doe een Wens Stichting voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de stichting Ambulance regelt ook dagjes uit voor mensen met een laatste levenswens. Vooral voor volwassenen.