Mijn moeder heeft het noro virus net gehad! kan ze hierna het weer opnieuw krijgen?

Mijn moeder werkt in een verzorgings huis waar het norovirus heerst! nou heeft ze zelf net het norovirus gekregen ! maar als ze nou gaat weer gaat werken kan ze het dan weer opnieuw krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
2.7K

Antwoorden (2)

Ja, want het norovirus is zeer besmettelijk. Het enige wat zij kan doen is ervoor zorgen dat haar weerstand optimaal is, want daarmee bereikt ze dat het virus haar niet ziek kan maken. Zodra je een lage weerstand hebt zul je weer geveld worden als het virus rondwaart.
Amadea
11 jaar geleden
Normaal bouw je een immuniteit op tegen Norovirus.
Maar dit is meestal voor korte duur en tijdelijk of zelfs soms niet.
Er is ook een erfelijke kant aan, mensen met bloedgroep O, raken meer geïnfecteerd in de plaats dat bloedgroep B en AB zelfs gedeeltelijk beschermd.

Er is een geneesmiddel tegen deze virus , dan zouden de symptomen over gaan tussen de 1 tot 4 dagen.
Wel belangrijk is dat de patiënt veel vocht binnen krijgt , suikers en zouten. Dit omdat de patiënt , veel vocht verliest door de diarree. Koolzuurhoudende dranken best vermijden en zeker geen alcohol.

Bij jonge en oudere mensen kunnen deze virus zeer ernstig zijn en kan het ook langer duren tot genezing.

Om te voorkomen om terug ziek te worden of ook andere ziek te worden na de ziekte, lakens wassen, deurknoppen goed afwassen, wc met ontsmetting kuisen, mag dubbele ontsmetting gebruiken zeker grondig doen, vuile was apart wassen van de andere , liefst op hoge temperatuur.

Je ma komt er normaal wel door de ziekte is niet zo ernstig dat je er dood aan gaat, in uitzonderde gevallen gebeurt het wel eens, maar echt zeer weinig. Zijn meestal mensen met een immuun probleem.

Hopelijk heb ik je mooi kunnen helpen.