Helpen Compeed Onzichtbare Patch voor koortsblaasjes?

Ik heb echt een zeer grote koortsblaas op mijn bovenste lip, net in het midden, meer aan de binnenkant. Ik heb hem ondertussen drie dagen en de kern is helemaal wit gekleurd terwijl er twee blaasjes rond zijn. Ik ben ermee naar de dokter gegaan (ik had nog nooit zo'n grote, vieze koortsblaas gezien, heb het ook nooit eerder gehad) en ze heeft me mondspoeling voorgeschreven en antibiotica. Ze zei me nog niet te beginnen met de antibiotica maar eerst de mondspoeling te gebruiken.

Ik ben nu bij mijn vader en aangezien de apotheker de mondspoeling nog moest maken heb ik het nu niet tot zondag dus ik ben alvast begonnen met de antibiotica die ik drie keer per dag moet nemen.

Maar helpen die patches ook voor zo'n grote koortsblaas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
10.2K

Het beste antwoord

Nee, de eerste keer is het wat lastig aanbrengen, maar dat went snel. Het verminderde in de beginfase wel de jeuk, maar de uitbraak zette wel door. Ik vond dat het niet echt de pijn verzachtte, wel bedekte het de open wond, wat ervoor zorgde dat er geen zout e.d. in kwam bij het eten.
De patch zie je vrij goed zitten en je kunt er wel make-up of lipstick op smeren, maar daar wordt het alleen maar opvallender door. Bij het eten of drinken laten stukken van de patch los, wat weer niet handig is. Bij het verwijderen blijft er vervolgens weer een stuk stevig vast zitten, waardoor dat pijnlijk is en soms de wond juist weer open trekt.
Ik ga COMPEED® Lipblaasjes Patch niet meer gebruiken, de werking ervan viel me erg tegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.grabbits.nl/artikel/compeed_lipblaasjes_patch_bij_een_koortslip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde ervaren, heb af en toe koortsuitslag op mijn kin. Je kan het er wel een beetje mee verbergen en het ziet er misschien wat 'netter' uit.
Maar het gaat er niet sneller door over.

Andere antwoorden (2)

In die patches zit geen geneesmiddel wat de koortslip geneest. Daar kun je beter een crème voor nemen zoals zovirax wanneer het alleen blaasjes zijn, of fenistil, wat ook in een laterstadiun werkt. Dit zal de tijd van de koortslip evt verminderen. Over gaat het er niet van.

Die patches werken wel hygiënischer doordat je er niet aanzit met je handen, wat de grootste bron is van het verspreiden van de bacteriën.
Dit is zeker belangrijk wanneer je bijv in contact komt met jonge baby's.

Als ik jou zo hoor, zou ik in dit stadium geen patches gebruiken omdat het te groot word en gewoon doorgaan met de antibiotica en de blaar laten indrogen. Binnen een paar dagen moet het minder worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorheen had ik regelmatig last van een koortslip: heb vanalles gebruikt; diverse zalfjes en ook de patch. Voor mij werkt de patch prima als ik de koortslip op voel komen of het blaasje nog niet doorgebroken is (dus voordat de huid kapot is). Ben ik te laat, dan gebruik ik liever een zalfje omdat ik anders veel te vaak een nieuwe patch moet plakken (door losse velletjes en vocht laten de patches dan te snel los). Wel is een patch dan handig als je het even een uurtje af wilt dekken tijdens bv een etentje of dergelijke. Succes want het is erg vervelend!