Als er drie specialisten in nederland zijn voor een ziekte, word je dan er dan naartoe verwezen door een andere specialist of huisarts?

Bij mij in de woonplaats zit toenvallig een van de drie specialisten van nederland. Daar ben ik ook naartoe verwezen door mij huisarts.

Maar hoe gaat het als je niet dicht bij dit ziekenhuis woont?

Kijkt er dan eerst een andere arts naar of worden deze mensen overal in het land direct naar deze artsen verwezen.

Het gaat om een huidziekte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Dit is afhankelijk wat er gedaan moet worden. Er zijn genoeg artsen die kunnen helpen bij de meest voorkomende huidziekten. Het is mogelijk dat deze vergaderen met elkaar, voor ze de diagnose en/of behandeling stellen. Als dit niet mogelijk is, dan kunnen ze je doorverwijzen naar een specialist op dat gebied. En dan zul je toch naar die specialist moeten voor je probleem, al is dat de andere kant van het land!