Wie heeft ervaring met verwijderen galblaas via kijkoperatie?

Is het een zware operatie?
Ik moet een nacht in het ziekenhuis blijven. Kan ik daarna al snel mijn normale leventje weer oppakken?
Waar moet ik rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.4K

Antwoorden (4)

Met een weekje kun je alles weer gaan doen hoor.Vroeger toen ze een buik operatie deden was je er wel even langer tussen uit.Maar dit is echt een hele lichte operatie,misschien wat misselijk van de narcose, maar verder zul je snel opgeknapt zijn.
Beterschap hoor.
12 jaar geleden
Je hoeft eigenlijk nergens rekening mee te houden. Maar sommige mensen merken vanzelf wel waar ze niet tegen kunnen.
Ik kan bv. geen chocolade meer verdragen. Daar krijg ik maagpijn van.
Na ongeveer 2 weken ben je weer in staat om langzaamaan alles te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn geval: Geen centje pijn.

Bij mij is ook via laparoscopie de galblaas verwijderd.
Wat je daaraan overhoud zijn 3 piepkleine littekentjes in je buik. Je moet er naar zoeken hoor.
Ik stond na 5 dagen weer op het voetbalveld, en had werkelijk vrijwel geen pijn of last.

Ik eet alles. Dat geldt niet voor iedereen, dus je zal zelf een beetje moeten gaan uitdokteren wat voor jou misschien wat minder goed te verteren valt.
Ik heb in ieder geval echt nergens last van.

Maka je geen zorgen: de nadelen van deze operatie wegen absoluut niet op tegen de voordelen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf werd ik 's morgens geopereerd en was ik dezelfde avond alweer thuis. Ik kon meteen weer alles eten maar na een week kwamen de pijnaanvallen terug. Er bleken nog kleine steentjes te zitten en na een jaar had ik nergens meer last van. Ik denk dat ze langzaam en een voor een in m'n darmen terecht zijn gekomen en via de natuurlijke weg zijn afgevoerd.