kan mijn koorts over zijn na 18,5 uur slapen in 24 uur tijd?

Ik heb sinds 2 dagen geleden hoogstwaarschijnlijk koorts.. Ik heb hevige hoofdpijn, en ik heb het extreem warm terwijl ik de thermometer zelfs op 19 graden heb gezet.. (3 graden lager voor mij). Ik ging toen naar school, ben ziek naar huis gegaan. Heb gister van 1 tot half 6 geslapen, toen van 9 tot half 12 (nu). Ik ben 0x wakker geworden in mijn slaap en ben nog steeds moe. Mijn hoofdpijn is nu wel deels weg en ik heb het minder warm... Is het gezond om zo lang te slapen en kan mijn koorts hierdoor weg gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel dat als je het warm hebt en veel zweet, je dan alle koortsbacteriën eruit 'zweet', dus in principe kan koorts dan wel stukken minder hevig zijn.

Het beste antwoord

Het gekke is dat je van hevige hoofdpijn zomaar in slaap kunt vallen. Het lichaam is dan zo uitgeput, dat je blijkbaar letterlijk rust nodig hebt. Het kan zijn dat je koorts weg is, maar daar kan ik hier vandaan niet over oordelen. Dat jij zo lang geslapen hebt is alleen maar goed. Dat blijkt wel, want je bent er goed van opgeknapt. Blijf even goed voor jezelf zorgen en rustig aan doen en neem morgen nog een rustdagje. Het is vroeg genoeg als je maandag weer naar school gaat. Beterschap en slaap lekker, slapen is absoluut gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koorts is een reactie van het afweersysteem op een infectie in het lichaam. Koorts is 's ochtends vaak lager dan 's avonds. Koorts kan net zo snel weggaan als het gekomen is. Het hoeft dus niets met je slaap te maken te hebben. Het kan wel zo zijn dat de infectie (dat kan van alles zijn, ook iets heel onschuldigs) je vermoeid heeft en dat de slaap je geholpen heeft te herstellen. Even afwachten, de koorts kan terugkomen. Maar in ieder geval voldoende rust nemen als je lichaam erom vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je waarschijnlijk wat grieperig bent mag je gerust zolang slapen en heb je veel kans dat je koorts ondertussen gedaald is.Tracht nu maar eerst wat te eten en hou voor in het vervolg maar een koortsthermometer bij de hand.
fremar