De HDTP injectie, waarom is dat nog nodig nu er al zoveel mensen voor hen geënt zijn?

Wanneer er niet meer geënt wordt steken deze ziekten dan weer de kop op of zijn ze ondertussen wel uitgestorven omdat er al zoveel mensen voor de baby's van nu geënt zijn voor HDTP?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Het beste antwoord

Helaas steken ziektes weer de kop op. Zo zijn er momenteel epidemieën van mazelen en kinkhoest in Frankrijk en Engeland omdat de vaccinatie graad is gedaald. Hier door zijn baby's overleden aan kinkhoest. Door een lagere vaccinatiegraad tegen mazelen hebben kinderen mazelen en ernstige hersenvliesontsteking gekregen met alle nare gevolgen vandien.

Hoe meer kinderen gevaccineerd zijn, hoe beter de bescherming is voor de hele kudde. Er zijn nml. kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden ivm bepaalde ziektes of bekende allergieën.

Ouders die hun kinderen tgv angst niet vaccineren brengen niet alleen hun eigen kinderen maar ook die kwetsbare kinderen in gevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, niet enten betekend dat de ziekte weer de kop kan opsteken, wat wel van belang is dat wanneer een ziekte niet voorkomt door entingen, hij moeilijker herkenbaar is, ik denk dan aan Tetanus. Enten moet gewoon doorgaan, DKTP, en alle entingen die kunnen voorkomen dat je ziek word. Hepatitis B. TBC, en nog veel meer, ik denk dan aan de tropen, gele koorts etc. Bescherm je zelf als dat mogelijk is. Maar soms ook verplicht, al heb je om geloofsredenen ook de mogelijkheid dit te weigeren. Enten is belangrijk en kan voorkomen dat je ziek wordt.