Zal ik mijn oma naar nederland mogen laten komen en hier verder naar de dokters met haar ?

Mijn oma woont in polen , ze is heel erg ziek en heeft kanker ... maar daar zijn de medicijnen heel erg duur en ze heeft niet genoeg geld om alles te betalen (dokter medicijnen eten ) . Zou ik me oma naar nederland laten komen en at ze hier verder wordt geholpen door dokters enzo , want in polen nemen dokter niks serieus je moet betalen als je echt geholpen wilt worden !

Zal ze da hier kunnen komen wonen en dat ze hier gwn naar de dokter gaat enzo ??

PLZZZ HELP ME (wat moet ik doen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Dat kan, maar je zal hier ook moeten betalen. Ze heeft nl geen ziekteverzekering hier.
Overigens is de geneeskunde is Polen even goed als hier, en de prijs is lager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland zijn dokters en medicijnen gegarandeerd duurder dan in Polen. Het lijkt me dus weinig zinvol om haar hierheen te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel, als jou oma in polen een ziektekosten verzekering heeft worden de kosten van de dokter direct bij haar verzekering in polen gedeclareerd, maar de medicijnen zal ze wel uit eigen zak moeten betalen, maar kan ze later wel weer in polen bij haar verzekering terug halen..

als wij in nederland zijn en naar een arts gaan worden de kosten door de verzekering direct gedeclareerd, alleen medicijnen moet ik voorschieten...dus het is wel mogelijk.
mijn man heeft 3 keer een operatie in nederland ondergaan,terwijl wij in italie wonen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
kijk, een verhaal uit de praktijk, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kort geleden nog meegemaakt toen mijn man in nederland werd behandeld aan kanker.. vandaar dat ik weet dat ieder uit een europees land zich mag laten behandelen in een ander land, mits je in je eigen land een ziektenkosten verzekering hebt..
Rieneke1
12 jaar geleden
oei marion, gaat het beter nu met je man?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet echt rieneke.. we komen 17 febr weer naar nederland, hij moet weer geholpen worden , dit keer aan een verwijdde aorta in de buik.
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een zorgen marion...
heel veel sterkte, en beterschap voor je man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel sterkte met je man!
Vraag bij je zorgverzekering om antwoord.
Dan weet je het zeker. Hier krijg je toch antwoorden waarop je niet helemaal kunt vertrouwen (met alle respect voor iedereen).
En het zou erg jammer zijn als je voor onverwachte verrassingen komt te staan.

Ik wens je veel sterkte met alles!
En hoop dat alles goed komt.