warm gevoel in de longen, wat is dat?

ik lag vanmogen op bed en kreeg een warm gevoel in me longen, mijn moeder sprak dat het benauwdheid kon zijn, maar ik denk dat niet, ik slaap met het raam open verwarmig uit dus een zuurstof te kort kan het niet zijn, iemand een idee wat het wel kan zijn? ik heb daar ook last van bij veel inspanning, maar op bed liggen noem ik geen inspanning..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omschrijf "warm." Is het drukkend, of gewoon warme adem? Merk je ook iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het als een warm gevoel ervaart en niet als een 'pijnlijk' gevoel ervaart zou ik me er geen zorgen om maken.
Soms krijg ik ook een aangenaam warm gevoel iin mijn been of voet en ik vind dat heerlijk en zeker geen reden om me zorgen om te maken: LET WEL, INDIEN JE HET ALS GEEN'PIJN' AANVOELT, oké? Groeten, V.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
warm tsja weet niet echt hoe je dat moet zeggen,niet drukkend in iedergeval maar meer alsof ik hete lucht in adem, verder merk ik niet veel bijzonders, mijn moeder zei dat ik dan goed diep door me neus moet in ademen en door mijn mond weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat goed diep in ademen zoals mijn moeder zegt doe ik dan ook wel, soms is het dan na 2x ademen weer goed maar soms houd het ook langer aan..

Het beste antwoord

Het kan van alles een beetje zijn. Ik heb het idd ook als ik me benauwd voel of als je ik net een hyperventilatie aanval heb gehad.

Ook voel ik die warme longen als ik veel gehoest heb. Dokter vond niets op de foto's en hoorde ook niets. Dus het zal wel normaal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt er op dat je verkouden gaat worden. Het kan zijn dat je wat meer slijm vormt in de bronchiën. Wat je kan doen is stomen. Mocht het zeer gaan doen, kan het zijn dat je bronchitis hebt. Hiervoor moet je even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit regelmatig en echt verkouden ben ik de laatste tijd niet geweest.. verkouden worden lijk me sterk dan zou ik al veel maanden verkouden zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had je in je vraag aan moeten geven dat dit al heel lang afspeeld. Dan zal ik met deze vraag toch maar eens naar de huistarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja oke dat snap ik, maar ik heb er niet elke dag (veel) last van maar soms blijft het een maand wegen soms heb ik het 2x per dag, heel onregelmatig dus, ik heb voor 3 jaar geleden ook een hart echo ofzo laten maken omdat ik heel snel moe (slechte conditie) was maar op de echo was niks ernstig te zien, wel een hartklep die niet goed sluit maar dat was niks ernstigs volgens decardioloog en hoef pas na 5 jaar weer te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou toch eerder een afspraak maken. Je bent jong en je maakt je zorgen. Een slecht sluitende hartklep is toch niet best, laat je nog eens goed onderzoeken door de cardioloog.