Waardoor krijg ik droge lippen als ik een verstopte neus heb? Of krijg ik droge lippen doordat ik zo veel in mijn neus peuter?

Wat kan ik tegen die droge lippen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik absoluut gewn vaseline of labello voor je lippen he. Labello sowieso niet, is troep dat slechts even werkt en lekker ruikt en daarna je liplen keihard verkloot door bepaalde ingredienten erin, waardoor je t moet blijven gebruiken. Vaseline moet je ook gewoon niet doen, is allemaal niet nosig omdat je lippen er aan wennen en sneller droog worden zonder. Hoogstens een keer scrubben met een tandeborstel, voor de rest niet te veel aan je lippen likken of alleen uit je mond ademhalen. gaat wel over.

Het beste antwoord

Als je een verstopte neus hebt ga je automatisch door je mond ademen. De door je mond in- en uitgeademde lucht gaat langs je lippen en zorgt ervoor dat ze uitdrogen. Een beetje Labello (o.a. Kruidvat) gebruiken tijdens verkoudheden voorkomt dit. Enne, als je constant met je vingers in je neus zit ga je natuurlijk ook door je mond ademen dus daar zou ik eerst maar mee stoppen :-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline werkt ook goed (labelo moet je niet te veel gebruiken want daar kan je verslaafd aan worden) en als je vaak een koortslip heb krijg je vaak door labelo een koortslip maar al heb je (bijna) nooit een koortslip is labelo handig om mee te nemem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door veel Labello krijg je geen koortslip.
Maar omdat je het gebruikt tijdens of vlak voor de periode dat je een koortslip hebt zit het virus wat een koortslip veroorzaakt op de Labello, is jouw koortslip weer over en jij gebruikt nog steeds diezelfde Labello dan krijg je dus weer een koortslip van de ' besmette' Labello. Als je een nieuwe.Labello neemt zal dat niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, door je neus ademen is sowieso beter, je neus is eigenlijk een soort ' filter' voor de lucht die je inademend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik noemde Labello even als voorbeeld. Er zijn ook sticks van het huismerk met verzachtende kamille. Je moet dit soort dingen niet dag in dag uit gebruiken. Maar een weekje tijdens een verkoudheid kan geen kwaad.

Andere antwoorden (1)

De oorzaak zou ik niet weten. Maar ik zou eens beginnen te stoppen met neus peuteren. Daarnaast zou ik gewoon af en toe wat vaseline op je lippen doen, misschien dat dat kan helpen.